معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: میزان تولید سیب در باغات این استان به بیش از 51 هزار تن برسد.
کد خبر: ۵۱۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 28 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، یحیی اسفندیاری ، سطح باغات سیب استان کرمانشاه را بالغ بر 3154 هکتار اعلام کرد و افزود: این استان بیش از 2598 هکتار باغ سیب بارور دارد و مابقی باغات سیب استان نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

اسفندیاری پیش بینی کرد امسال تولید سیب باغات استان با افزایش 20 درصدی به 51 هزار و 269 تن برسد. 

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: شهرستان های دالاهو، صحنه و کرمانشاه به ترتیب بیشترین باغات سیب استان را دارند، هرچند در بقیه شهرستان‌ها نیز کم و بیش باغ سیب داریم.

اسفندیاری با اشاره به آغاز برداشت سیب از باغات استان کرمانشاه از مرداد ماه، اظهار کرد: برداشت سیب ارقام سفید و قرمز در استان تا اواخر آبان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 500 هکتار باغ مدرن سیب در استان ایجاد شده، اضافه کرد: توسعه باغات سیب به ویژه باغات مدرن سیب در برنامه استان است.

اسفندیاری اضافه کرد: فرآوری محصول با ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط همچون صنایع آب میوه، کمپوت سازی، تولید سرکه، تهیه پوره، مارمالاد و مربای سیب از نیازهای کنونی استان بوده و مانع از افت قیمت سیب در سال های با تولید بالا می شود.

وی گفت: در حال حاضر تنها امکان فرآوری سیب به صورت آبمیوه در استان فراهم است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار